تغذیه ورزشکاران

دسته بندي : علوم پزشکی » تغذیه

معرفی کتاب تغذیه ورزشی: درآمدی بر تولید انرژی و عملکرد ورزشی

کتاب تغذیه ورزشی: درآمدی بر تولید انرژی و عملکرد ورزشی نوشته‌ی آسکر جاکندروپ و مایکل گلیسون به مباحثی چون اصول کلی تغذیه، منابع سوخت عضله، انرژی، تخلیه‌ی معده‌ای هضم و جذب، اختلالات تغذیه‌ای در ورزشکاران، تغذیه و عملکرد ایمنی در بدن و... می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب تغذیه ورزشی: درآمدی بر تولید انرژی و عملکرد ورزشی:

در سالیان اخیر به دلیل نقش مهم و حیاتی تغذیه در عملکرد یک ورزشکار، تغذیه‌ی ورزشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع تغذیه در همه‌ی فرآیندهای تولید انرژی و برگشت به حالت اولیه در فعالیت‌های ورزشی نقشی مهم و تاثیرگذار دارد. برخی مفاهیم کلیدی در مورد تغذیه، برای درک و به کارگیری اصول تغذیه ورزشی ضروری محسوب می‌شود. همچنین به اطلاعاتی در مورد فرآیندهای بیوشیمیایی و فیزیولوژیایی که در سلول‌ها و بافت‌های مختلف رخ می‌دهند و چگونگی یکپارچه شدن این فرآیندها در داخل بدن نیاز است.

بسیاری از دوره‌های پایه در موضوعات مربوط به علوم ورزشی، برخی مباحث تغذیه را دربرمی‌گیرد و هدف آسکر جاکندروپ (Asker Jeukendrup) و مایکل گلیسون (Michael Gleeson) در کتاب تغذیه ورزشی: درآمدی بر تولید انرژی و عملکرد ورزشی (Sport Nutrition: An Introduction To Energy Production And Performance) آشنا کردن دانشجویان و همچنین ورزشکاران و مربیان با اصولی است که تغذیه ورزشی و ارتباط آن با عملکرد ورزشی را دربرمی‌گیرند.

دسته بندی: علوم پزشکی » تغذیه

تعداد مشاهده: 6308 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

حجم فایل:49 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: